G. van Beek en Zn.

G. van Beek en Zn. is een familiebedrijf uit Barneveld dat al sinds 1977 vooruitloopt in kalverhuisvesting en prefab beton. Vanuit hun eigen praktijkstallen ontwikkelen ze duurzame, innovatieve oplossingen. Wat ze doen, doen ze goed. En altijd met het oog op morgen.

Studio Sterk Staal hielp G. van Beek en Zn. om die vooruitstrevende houding te vangen in een heldere merkidentiteit en een digitale structuur die klaar is voor de toekomst.

G van Beek en Zn

Een merk met beide benen op de grond en het vizier vooruit

We startten met gesprekken met medewerkers én klanten om de kern van het merk te doorgronden. Waar staan ze voor? Wat waarderen klanten écht aan het bedrijf? En welke waarden verbinden de mensen binnen G. van Beek en Zn.?

Op basis van deze inzichten ontwikkelden we een merkkompas met een duidelijk merkverhaal, positionering en merkbelofte.

De merkarchetypes Creator en Everyman vormden samen de identiteit van het merk: innovatief en vindingrijk, maar ook nuchter, betrouwbaar en betrokken.

Naast richting voor communicatie leverde de sessie waardevolle inzichten op over structuur, samenwerking en klantbeleving. Concrete aanknopingspunten waarmee het bedrijf verder kan groeien en verbeteren.

Van veelheid naar focus

In de loop der jaren had G. van Beek en Zn. een groot aantal labels opgebouwd. Dat maakte het merk versnipperd en minder herkenbaar. We brachten hier structuur in aan door over te stappen naar een Branded House-aanpak: één sterk merk met vier duidelijke pijlers.

De nieuwe indeling:

  • G. van Beek en Zn. Prefab Beton

  • G. van Beek en Zn. Kalverhuisvesting

  • G. van Beek en Zn. Totaalproject

  • G. van Beek en Zn. Kalveren


Een multisite voor één merk met vier specialismen

De nieuwe merkstructuur vroeg om een digitale vertaling. Daarom ontwikkelden we een multisite, waarin de vier segmenten ieder hun eigen plek krijgen binnen één samenhangend geheel.

Vanuit één centraal CMS kan de content voor alle sites worden beheerd. Dat maakt onderhoud efficiënt en consistent, terwijl elke subsite toch ruimte heeft voor eigen accenten in beeld en tekst.

Het resultaat is een toekomstbestendige multisite waarin design en techniek naadloos samenwerken om het verhaal van G. van Beek en Zn. te vertellen:
een familiebedrijf dat dichtbij blijft, maar altijd vooruitkijkt.